
De nieuwe Sitelink3D en Support Desk V2 werken op basis van servicepoints. Voor het eigen Topcon-account koop je servicepoints in bundels van 500, 5000 of 25.000. Wanneer je gebruik maakt van het Topcon-machinebesturingssysteem (eventueel met bijbehorende simkaart), betaal je met die servicepoints. Bij gebruik van je GPS-set worden er automatisch servicepoints afgetrokken van het saldo dat is ingekocht. De gebruikssessie gaat per dag. Het gebruik is inclusief een eventuele simkaart en de servicepoints zijn onbeperkt geldig.

Topcon geeft aan dat het wel belangrijk is om te weten hoe dat voor jouw bedrijfssituatie uitpakt. Omdat er verschillende mogelijkheden zijn, is het noodzakelijk om je Topcon-accountmanager om advies te vragen om daarna gericht servicepoints in te kopen. Daarvoor moet wel een account worden aangemaakt, moeten de machines worden geregistreerd en moet een stappenplan worden doorlopen als onderdeel van het inkoopproces. Het online aankopen van servicepoints is op dit moment nog niet mogelijk. Je ontvangt dus nog gewoon een factuur van Topcon voor de ingekochte servicepoints. Cumelabedrijven die in het verleden geen simkaart, Support Desk- of Sitelink3D-abonnement bij Topcon hadden gekocht, konden officieel geen gebruik maken van Topcons hulp-op-afstand-service. Het is bekend dat Topcon vanuit goodwill diverse gebruikers incidenteel wel hielp. Met de invoering van het nieuwe afrekensysteem is dit stukje goodwill echter niet meer mogelijk. Wie wel die incidentele extra hulp op afstand wil, moet hiervoor contact opnemen met de Topcon-accountmanager.