
De draaikrans van de achterste as is een echte noviteit. Veldhuizen Trucks koos voor dit systeem vanwege de onderhoudsvriendelijkheid en omdat hierdoor gebruik kon worden gemaakt van de originele luchtvering van Scania. De cilinders voor de besturing zijn hoog weggebouwd, vlak onder het chassis, waardoor deze minder snel vervuilen en dus minder slijten. Alles bij elkaar zorgt deze constructie op termijn dan ook voor lagere onderhoudskosten, terwijl de voordelen van het wide-spread-systeem overeind blijven. Verder zorgt de draaikransbesturing van de achterste as in combinatie met de grote stuuruitslag voor een bijzonder wendbaar voertuig met een precieze hydraulische besturing. Boven de 40 kilometer per uur wordt de draaikransbesturing geblokkeerd. In combinatie met de tientons voorassen is de 8x4 goed voor een GVW van 43 ton. Dankzij de geringe chassishoogte, die slechts 100 centimeter bedraagt, is dit chassis de ideale basis voor een afzetsysteem, waarbij ook hoge containers kunnen worden vervoerd. Bijkomend voordeel van de lage bouwwijze is het lage zwaartepunt.

De keuze van Veldhuizen Trucks viel op de Scania P460 8x4 met P C17-cabine met hoog dak en een Scania Super-krachtbron met 338 kW (460 pk). Dit omdat de XT niet leverbaar is met luchtgeveerde voorassen. Dankzij de luchtvering rondom staat het comfort op een hoog niveau. De truck is voorzien van aslast-overheveling voor een optimale tractie en dwars- en langssperren.
Veldhuizen Trucks bouwt drie van deze Scania P460 8x4 Wide Spread-trucks met een autolaadkraan en een afzetsysteem voor de verhuur. De primeur van deze afgebouwde truck is tijdens het Kipper Event in Harderwijk op 7 en 8 juni.