Het Bi-Air-luchtondersteuningssysteem bestaat uit twee schuin opgestelde hydraulisch aangedreven ventilatoren. Het toerental van deze ventilatoren is vanuit de cabine te regelen. Tevens is de luchthoeveelheid variabel door de hoek van de schoepen op de ventilator te verdraaien. De ventilator blaast de lucht in een van zeildoek gemaakte luchttunnel. Deze is over de gehele lengte taps toelopend, om over de totale breedte een gelijke luchtopbrengst te verkrijgen. Het zeildoek zit geheel binnenin het open frame van de kenmerkende Delvano-vakwerkconstructie. Onderaan, binnen het frame, ligt een gepatenteerd aluminium luchtuitstroomprofiel. De luchtstroom en de vloeistofstroom kruisen elkaar dertig centimeter onder de dop. Door de gehele spuitboom voorover of achterover te kantelen, is de richting van de lucht en de vloeistof te verdraaien, al naar gelang de windrichting en de rijrichting.
Het voordeel van dit systeem is dat het zeildoek altijd netjes strak in de spuitboom ligt. De spuitboom kan 35 graden naar voren en 25 graden naar achteren worden gekanteld. De vijflingdophouders waaraan de doppen zijn gemonteerd, hebben standaard een onderlinge afstand van 50 centimeter. Op wens kunnen ze ook op 25 centimeter worden geplaatst. In combinatie met een verlaagde spuitboom en de juiste kantdoppen wordt hiermee de 97,5-procent-DRT-klasse behaald.