

De grotere rotor zorgt ervoor dat er dieper kan worden gewerkt, terwijl de vermogensbehoefte kleiner is. Volgens AVR daalt de benodigde trekkracht met 33 procent. De diepere bewerking past bij het combineren van pootbedbereiding, poten en aanaarden in één werkgang. De MultiForce is er met een vier- of zeshaaksysteem, waarbij deze laatste al bewezen resultaten heeft laten zien in eerdere toepassingen. Met het zeshaaksysteem is geen schakelkast nodig. Verder kan de Multiforce met het zeshaaksysteem volgens AVR tot vijftig procent meer verkruimeling opleveren. Ook is een hogere rijsnelheid mogelijk. Door een lager toerental van de rotoras hebben de slijtonderdelen een langere levensduur. De werkdiepte kan worden ingesteld met de stelwielen en de spiraalrol (pen-gat-verstelling). Met de rol dicht bij de rotor en de driepuntsbok achterop zit het gewicht zo dicht mogelijk bij de trekker.

AVR gaat de nieuwkomer in het najaar officieel presenteren op beurzen (als die doorgaan). Helemaal onbekend is de nieuwe MultiForce 4x75 in Nederland niet, want de machine heeft hier dit voorjaar proefgedraaid bij zeven verschillende gebruikers. Gezien de goede ervaringen is AVR de verkoop al gestart, ook al komt de machine officieel pas dit najaar op de markt.