opening pand E Hartog

Vliegende start E-Hartog Bouwmaterieel

Datum: 21 oktober 2021
Laatst bijgewerkt: 25 oktober 2021
Door: Gert Vreemann
Den Hartog Bouwmaterieel speelt met de lancering van E-Hartog Bouwmaterieel in op de trend naar elektrisch materieel. Na de ingebruikname van een nieuwbouwpand in Montfoort – eind juli – is er direct een vliegende start gemaakt en dient de volgende mijlpaal zich alweer aan. Deze maand levert E-Hartog Bouwmaterieel al zijn honderdste elektrische Giant-kniklader af.
Presentatie E Hartog bouwmaterieel

De officiële opening van het pand werd passend feestelijk verricht door burgemeester Van Hartskamp op een elektrische Giant G2200E X-Tra. Op het terrein van Den Hartog Bouwmaterieel is binnen anderhalf jaar tijd een nieuw onderkomen voor E-Hartog Bouwmaterieel verrezen. Rosanne den Hartog, die deze tak van Den Hartog onder haar hoede heeft, en bedrijfsleider Frank Steur zijn zichtbaar trots op het resultaat. “Nu de eerste honderd procent elektrische machines naar volle tevredenheid in de markt draaien, merken we dat de interesse in bredere zin toeneemt”, vertelt Frank. E-Hartog Bouwmaterieel springt hierop in door het elektrische aanbod van diverse leveranciers onder één dak samen te brengen.

showroom E hartog.

In eerste instantie gaat het om de vertrouwde merken Giant, Messersi en Hamevac. Daar komen op korte termijn ook machines bij waarvan Den Hartog Bouwmaterieel geen erkend dealer of importeur is, waaronder elektrische mini- en midigraafmachines. “Ons doel is om bedrijven van A tot Z te informeren en zo goed mogelijk te begeleiden in de nieuwe wereld van emissievrij werken”, vertelt Rosanne den Hartog. “Dat doen we door een zo breed mogelijk machineaanbod van louter A-merken te presenteren. Zo komt het Japanse Mikasa met een lijn batterij-aangedreven trilplaten en -stampers het aanbod versterken.”

Pand E Hartog

Rosanne verwacht dat de verhouding tussen machines met elektro- of dieselmotor in het compacte segment binnen vijf jaar kan omslaan van nagenoeg volledig op fossiele brandstof nu naar tachtig tot negentig procent elektrisch. “Die transitie vraagt om grote veranderingen, zowel aan de verkoopkant als qua service. Om die reden kiezen we ervoor om een eigen werkplaats in te richten voor emissievrije modellen en uiteraard beschikken onze monteurs over alle benodigde trainingen en certificaten.”

Omdat het draaien met elektrische machines voor veel gebruikers nieuw is, kan op het demoterrein worden proefgedraaid. Voor wie even rustig wil praten over de techniek, de financiering van een machine of het subsidietraject zijn er diverse spreekkamers.