Eén van de wijzigingen is dat de aanhangwagen nu ook aan de voorzijde een afgeschuinde wand heeft voor minder gewicht. Verder zijn de zijwanden gemaakt uit dunner, sterker twee millimeter dik Domex-staal. Ook het kopschot wordt voortaan gemaakt uit die staalsoort, met een zetting om voldoende sterkte te hebben voor ladingzekering.
Verder zijn de spatborden voortaan uitgevoerd in twee millimeter geribbelde staalplaat. Ook de disselkokerbalken zijn uitgevoerd in dunner, sterker staal. Bovendien zijn deze nu taps toelopend uitgevoerd en met uitsparingen om nog meer gewicht te besparen. Ook de assen zijn opnieuw ontworpen. In plaats van volledige kokers zijn die voortaan voorzien van uitsparingen waar dat kan. Daarnaast zijn de remtrommels lichter uitgevoerd.
Als gevolg van al deze aanpassingen en verbeteringen is Veldhuizen Wagenbouw erin geslaagd een sterkere aanhangwagen te ontwikkelen en tegelijkertijd een gewichtsbesparing van 210 kilo te realiseren. De aanhangwagens worden net als voorheen uitsluitend volledig gegalvaniseerd geleverd met een hardhouten vloer en full-ledverlichting rondom. Door de remkabels hoger te monteren, is de nieuwe Tandem Dieplader ook minder schadegevoelig. Ten slotte is hij uitgevoerd met een extra sterke neuswielconstructie.