Als basis is gekozen voor een 390 kW (530 pk) sterke DAF XF 8x2. Daarbij is de derde vaste as geplaatst op 1,85 meter achter de tweede, gestuurde vooras. De vierde, gedwongen gestuurde as is weer 1,81 meter achter deze derde, aangedreven as geplaatst. De assen zijn pneumatisch geveerd en voor grondverzettoepassing opgewaardeerd naar de wettelijke tien ton draagvermogen. Ze zijn technisch uiteraard overbemeten.
Deze keuzes resulteren in een totaal toelaatbaar gewicht van 41,5 ton. In combinatie met een lichtgewicht Vossebelt-kipper geeft dit een laadvermogen van 26 ton. Dankzij de bakplaatsing en asverdeling is de last goed verdeeld over de assen. En niet onbelangrijk: vanwege de compacte bouw zit de vangmuil op 7,95 meter vanaf de voorbumper. Hierdoor kan er een dieplader achter met een lengte van 10,75 meter voor het vervoer van bijvoorbeeld een zware rupsgraafmachine. De machine is inmiddels afgeleverd.