De Landini Rex4 Electra is uitgerust met een 81 kW (110 pk) dieselmotor in combinatie met de bekende Power Shuttle-transmissie met drie powerspeed-versnellingen die is gekoppeld aan de normale achteras. Tussen de transmissie en de motor zit een generator, die weer is gekoppeld aan een accu en een regelunit. In feite is dit een parallel-hybride-systeem. Deze accu voedt de individuele elektrische wielmotoren in de voorwielen. Door deze individueel aan te drijven en de individuele aandrijving af te stemmen op de achterassnelheid en stuurhoek van de voorwielen is permanente vierwielaandrijving mogelijk tot de maximumsnelheid van 40 km/u en is er geen wringing, voorloop of achterloop rechtdoor en bij draaien. Dankzij deze aandrijving is de stuuruitslag iets vergroot. In combinatie met de individueel per wiel geregelde snelheid en tractie kan vijftien procent scherper worden gedraaid. Landini gebruikt de elektrische voorwielaandrijving ook om energie terug te winnen bij het vertragen en remmen.
Het elektrische systeem voedt ook de nieuwe, elektrisch geregelde semi-actieve cabinevering. Deze kan softer worden gezet in het veld en stijver bij transport en heeft een antiduikregeling bij het remmen. Volgens Landini geeft deze intelligente elektrische vering vijftien procent minder vibraties door bij transport. Als derde heeft Landini de elektriciteit benut om de transmissie semi-automatisch te maken via aansturing op de joystick.