ath digitaal

9.500 bezoekers voor ATH Digitaal

Datum: 12 maart 2021
Laatst bijgewerkt: 12 maart 2021
Door: Marijke Dorresteijn
ATH Digitaal heeft op 10 en 11 maart ruim 9.500 bezoekers ontvangen. Er waren 132 innovaties te zien en vele standhouders toonden mooie filmpjes, een genot voor de machineliefhebber! Cumela heeft op haar stand tientallen bezoekers kunnen informeren over de registratie van (land)bouwvoertuigen en tijdens het webinar zijn nog eens tientallen bezoekers geïnformeerd over de belangrijkste loonwerkrisico’s. Kverneland won de Bronzen Sikkel.

De eerste editie van de beurs was gevuld met 1.200 trekkers en machines van meer dan 340 merken, ruim 120 innovaties werden ingezonden en de bezoekers konden diverse kennissessies bijwonen. ATHDigitaal.nl blijft ook na de beurs online beschikbaar.

Willem Bierema namens de organisatie Fedecomfairs: “We zijn tevreden over de lancering van deze eerste editie en gaan dit concept verder door ontwikkelen voor een tweede, bredere editie van ATH Digitaal Live in november. Wat ons betreft vormt dit concept ook een mooi uitgangspunt voor verdere doorontwikkeling voor online beursedities op andere gebieden, zoals Groentechniek en Interne logistiek later dit jaar."

Webinar: loonwerken als nieuwe neventak, let op je risico’s
Tijdens ATH Digitaal vertelden Geralde Bouw-Van de Bunt, adviseur Juridische Zaken en Marcel Elferink, teamleider verzekeringsadviseurs en Maurice Steinbusch, beleidsmedewerker Agrarisch Loonwerk van Cumela je alles de loonwerkrisico’s met aansprekende praktijkvoorbeelden. Kijk het webinar hier terug.

kverneland 3400 s ploeg in transport

Kverneland wint de Bronzen Sikkel
Kverneland Group Benelux heeft met de Kverneland 3400S Trailer Transport Solution TTS de prijs voor de meest opvallende innovatie de Bronzen Sikkel gewonnen. Deze verkeersveilige wentelploeg won met 11 procent van alle stemmen die de bezoekers uitbrachten.

De ploeg gedraagt zich als een trailer, zodat er maximale veiligheid voor de berijder en overige mensen geboden kan worden. Het scharnierpunt van de trekker/ploeg ligt namelijk in het midden. In bochten zwenkt de machine daardoor niet uit. Deze transportoplossing is optioneel, maar past wel in het streven verkeersdeelname veiliger te maken.

De organisatie heeft de nummers twee en drie niet opgegeven. Ook is niet helder is hoeveel stemmen er uitgebracht zijn en ook heeft de organisatie deze editie niet met een vakjury gewerkt.