Andere websites van CUMELA: cumelaverzekeringen.nl en grondig.com
Brandstof
Trekkers, zelfrijdende oogstmachines, grondverzetmaterieel, machines voor de cultuurtechniek en vrachtwagens… Allemaal gebruiken ze (nog) dieselolie als brandstof. Met de moderne, commonrail dieselmotoren is de EN590-genormeerde zwavelvrije diesel de meest getankte brandstof in de cumelasector. Brandstof vertegenwoordigd ook een belangrijke component in de kostprijs van onze dienstverlening, temeer door de sterk gestegen prijzen en door het wegvallen van rode diesel sinds 1 januari 2013. In dit dossier vindt u informatie over de brandstofkwaliteiten en over tanken en werken in het buitenland. Wat mag er wel of niet in Duitsland en België?
Actualiteiten
-
Prijsindex dieselolie (bijgewerkt tot 1 januari 2019)
17 januari 2019 -
Rode diesel tanken in België mag wel
6 december 2018 -
Rode diesel in België
9 november 2018 -
Het Nieuwe Draaien, nu op meer op locaties!
17 november 2017 -
Nieuwe energie voor de cumelasector
24 oktober 2017
- (1 tot 5 van 18)
- volgende ›
Naslaginformatie
-
Lage brandstofkosten, hoog rendement
28 juni 2018 -
Tweede editie nieuwsbrief (land)bouwverkeer
12 november 2015 -
Eerste editie nieuwsbrief (land)bouwverkeer
30 juni 2015 -
Rode diesel blijft voorlopig
22 september 2010 -
'Onze machines verbruiken geen brandstof!'
29 oktober 2009 -
Dieselproblemen, het vervolg
13 mei 2009 -
Grote respons op brandstof-enquete
16 maart 2009 -
Dieselproblemen
9 februari 2009
Dossierhouder
Hero Dijkema
Beleidsadviseur (land)bouwverkeer en vervoerHeeft u een vraag over dit onderwerp, mail de CUMELA-Ondernemerslijn (ondernemerslijn@cumela.nl) of bel: (033) 247 49 99.
Zoek in dit dossier
Agenda
-
Het nieuwe draaien
Cursus
Startdatum: Datum in overleg
Plaats: Nog te bepalenVoordeliger werken met machines en tractoren ...
-
Brandstofbesparing & efficiënt...