Webinar
In deze vierdelige interactieve webinar loodsen advocaat Frank Kuiper, Cumela-jurist Geralde van de Bunt en bedrijfskundig adviseur Ad Karelse jou door het woud van regels en opletpunten.
De do's en dont's van inschrijven - 1 november
Door Frank Kuiper (JagerKuiper Advocaten) en Geralde Bouw – van de Bunt (Cumela Advies)
- Waarom wordt aanbesteed?
- Welke procedures zijn er?
- Invullen van het Universeel Europees Aanbestedingsdocument (UEA).
- Veelgemaakte fouten aan de hand van praktijkcasussen en jurisprudentie.
Samen inschrijven & geschiktheidseisen - 8 november
Door Frank Kuiper (JagerKuiper Advocaten) en Geralde Bouw – van de Bunt (Cumela Advies)
Het komt regelmatig voor dat bestekken te uitgebreid zijn om helemaal zelf uit te voeren. Of je hebt niet de juiste ervaring om referenties aan te tonen. Samen met een andere partij inschrijven of gebruik maken van onderaannemers is een goed alternatief die jou meer kansen biedt. In dit tweede deel bespreken we hoe vorm te geven en staan we uitgebreid stil bij de geschiktheidseisen. Kunnen deze ook onredelijk zwaar zijn? En hoe bewijs je dat je aan een eis voldoet? Ook hier weer veel voorbeelden aan de hand van de praktijk.
Nota van inlichtingen en rechtsbescherming - 15 november
Door Frank Kuiper (JagerKuiper Advocaten) en Geralde Bouw – van de Bunt (Cumela Advies)
Eerst vragen, dan klagen! Klagen over fouten of onduidelijkheden in een bestek na gunning is in beginsel niet toegestaan, tenzij je hier tijdig over aan de bel hebt getrokken bij de aanbestedende dienst. Dit maakt dat het stellen van vragen bij de Nota van Inlichtingen erg belangrijk is. In deze derde webinar vertellen we je meer over het belang van de Nota van Inlichtingen en geven we tips voor het opstellen van vragen. Ook gaan we in op rechtsbescherming. Wat kun je doen als je het niet eens bent met de aanbestedingsprocedure? Moet je altijd naar de rechter of zijn er andere mogelijkheden?
Plan van Aanpak - 22 november
Door Frank Kuiper (JagerKuiper Advocaten) en Ad Karelse (Cumela Advies)
Een opdrachtgever vraagt vaak om een plan van aanpak: een document waarin je als inschrijver omschrijft hoe je het werk wilt uitvoeren en waarom dit de beste aanpak is voor de opdracht. Het is dus niet alleen een beschrijvend, maar ook een overtuigend document. En een document dat ook onderdeel wordt van de opdrachtverlenging. In deze webinar vertellen we je meer over het opstellen van dit document, en gaan we ook in op hoe rechters naar dit soort plannen kijken.
Bijzonderheden
De kosten per deelnemer bedragen € 100,- per deelnemer voor de serie van 4 bijeenkomsten. Deze zijn voor de ingeschreven deelnemers later nog terug te kijken.