Toegankelijke dienstverlening voor laaggeletterden

6 maart 2019
Toegankelijke dienstverlening vanuit het perspectief van laaggeletterden: winst voor iedereen! Heeft uw organisatie de ambitie om haar dienstverlening toegankelijk te maken voor mensen die moeite hebben met lezen en schrijven en/of digitale vaardigheden? Wilt u weten wat andere organisaties al doen op dit gebied en waar laaggeletterden zelf tegenaan lopen? Kom dan naar het Symposium Deuren & Drempels op 25 maart a.s. in Utrecht.

In april 2017 tekende brancheorganisatie CUMELA Nederland het Taalakkoord. Met de aansluiting bij het Taalakkoord wil CUMELA het aantal taalvaardige medewerkers in de cumelasector verhogen, waardoor gezond en veilig werken mogelijk is en waardoor het werkplezier toeneemt. Ook vergroot dit de kansen om bij te blijven en met plezier te blijven werken tot aan het pensioen.

Stichting Lezen & Schrijven, ReadSpeaker en Voedselbanken Nederland zien dat laaggeletterden vaker in een armoedesituatie leven en een grotere kans hebben op schulden. Een inclusieve dienstverlening bevordert de zelfredzaamheid en zorgt ervoor dat iedereen optimaal kan meedoen in de maatschappij!

Het symposium staat in het teken van kennisuitwisseling, deskundigheidsbevordering en netwerken. Onder andere de SVB, Logius, Rode Kruis, Belastingdienst en Voedselbanken willen graag hun ervaringen met u delen. Ervaringsdeskundigen staan klaar om met u in gesprek te gaan over waar zij tegenaan lopen.
Kom en leer meer over toegankelijkheid voor uw organisatie:
- Haal klanten binnen voor wie gemak belangrijk is
- Vergroot de klantervaring voor al uw klanten
- Zet innovatieve technologieën eenvoudig in
- Minder hulpvragen betekent tijd- en kostenbesparing
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen - dat wil u toch ook?
CUMELA Nederland ondersteunt dit initiatief dan ook van harte.

U kunt zich aanmelden via deze link.
Auteur: Ira van Dijk