Om een hoog draagvermogen te krijgen op de vooras en een lage laadvloer worden er allereerst kleinere achterbanden gemonteerd. Hierdoor liggen de chassisbalken achterover. Om dit te compenseren kan de veerweg van de vooras worden verkleind, maar dat vermindert het comfort, zeker offroad. Om dit te ondervangen, heeft Veldhuizen een chassisbalk ontwikkeld met variabele hoogte. Hiervoor is langs het chassis een plaat van Domex-staal gemonteerd die aan de achterzijde hoger uitsteekt dan vooraan. Vooraan zijn hierbij dwarsliggers gebruikt van 60 millimeter hoog en bij het asstel dwarsliggers van 100 millimeter. Hierdoor ontstaat een stabiele opbouw met doorlopende dwarsliggers en een laadvloerhoogte van 98 centimeter.
De achterzijde van de laadvloer is dubbel geknikt afgeschuind naar 75 centimeter en zakt verder af naar 55 centimeter. Hierdoor is een oprijhoek vanaf acht graden mogelijk. De laadvloer is 8,50 meter lang en 2,55 meter breed en de truck heeft een laadvermogen van 17,8 ton.