John Deere 6M

John Deere 6M-serie nu ook traploos

Datum: 24 juli 2020
Laatst bijgewerkt: 27 juli 2020
Door: Gert Vreemann
De viercilindermodellen van de John Deere 6M-serie zijn nu verkrijgbaar met de bekende traploze AutoPowr-transmissie. Daarnaast heeft John Deere nog een aantal wijzigingen doorgevoerd. De 6M-serie is op de Agritechnica 2019 gelanceerd en wordt sinds januari 2020 geleverd. Deze trekkers zijn nu standaard voorzien van JDLink.

Naast de bestaande transmissies is nu ook AutoPowr beschikbaar op de 6M-serie. John Deere levert deze optie in combinatie met de AutoClutch-koppelingsfunctie. Hiermee kan op de rempedalen worden gestopt. Verder is de gevoeligheid van de vooruit-achteruitfunctie van de AutoPowr-transmissie instelbaar via het hoekstijldisplay. Klanten kunnen kiezen tussen AutoPowr op het rechter bedieningspaneel met mechanische of elektrohydraulische SCV’s. Voor groter comfort heeft de Premium-editie nu AutoPowr op de compacte CommandArm.

AutoTrac
Dankzij de lage motorkap en de hoekstijldisplay is het zicht bij de vier 6M-modellen met kort chassis verbeterd. Naast AutoTrac-geleidingsoplossing introduceert John Deere op alle modellen van de 6M-instapgeleidingssysteem. Met AutoTrac op de hoekstijldisplay is hiervoor geen extra display nodig. AutoTrac wordt ook direct via het hoekstijldisplay bediend. De grotere 6175M- en 6195M-zescilindermodellen kunnen nu worden uitgerust met een hydrauliekpomp met een opbrengst van 155 liter per minuut. Voor een testrit kun je virtueel in de nieuwste 6120M stappen via het computerspel Farming Simulator.

JDLink-telematica
Naast de vernieuwingen aan de 6M-serie kondigt John Deere aan dat alle nieuwe 6R-serie-trekkers nu standaard zullen worden geleverd met JDLink-telematica.